bighorses

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

historian om hur jag fick chanon

Av sanne & therese - 30 mars 2012 17:42

jag hade såå sjukt mkt otur när vi skulle leta häst ...

2010 provred jag först Saga Barr som är ett varmblod, hade henne på foder i 3 månader tror jag, hon var jättesnäll men en dag skenade hon med mig och jag blev rädd så ville inte ha henne mer, men jag rider henne fortfarande ibland och vi har kontakt med ägaren.


december 2010 bestämde vi oss för att köpa en egen häst, när man väl har fääst sig vid en häst är det jättesvårt att skilja sig med den ... jag provred först en som hette O'neill men kallades Nisse, han var riktigt fin, men han gick inte igenon besiktingen ...

den 1 januari 2011 provred jag General, han var bara 5 år och jättefin, redan dagen efter fick vi hem honom (söndagen),det första han gjorde när han kom ditt var att rula sig :D

red inte honom dom första dagarna för han skulle känna sig trygg, på fredagen kände vi att vi kunde rida så jag red honom en liten runda tsm med 1 annan i stallet, mamma skulle gå med och då får hon ett samtal, ägaren hade skrivit på fb bara ngn vecka/dag innan vi fick hem honom att hon hade varit på ATG med General och sånt, och sen hade hon skrivit allt fel det var på honom ? :/

han hade kissing spain (stav) 3 lössa benbitar (fast det berättade hon, inget farligt) men lixsom vafan !?

hon hade skrivit det helt öppet så alla kunde se det ? hon är riktigt dum i huvet ju ! -.-


dagen efter (lördag) skulle vi lämna tillbaka honom, han var svårlastad, det tog 5 timmer, fick kalla på veterinär så han fick lugnande, men han reste sig ändå ... tillslut fick vi in honom och mamma och pappa körde och lämnade honom igen ....

efter det hade vi lite uppehåll med att leta häst, sen hittade vi några som jag var och provred men dom var inget för mig.


sen hittade vi chanon, jag visste faktiskt redan innan att hon var ngt för mig, df provred jag en häst på morgonen, Sambo, och sen körde vi direkt och provred chanon :D

det var mkt snö, ända upp till chanons knä, kunde bara skritta nästan.

vi bestämde oss för att ta hem henne, den 20 januari 2011 besiktia vi henne hon gick igenom utan problem, hon var betäckt, men när ägarna hade kollat henne var hon tom, så vi gjorde ultraljud, såg 2 näsborrar & 2 öron DET GULLIGASTE SOM FINNS !

men Anne veterinären sa, om vi kunde bortse från att hon var dräktig så var hon en toppen häst för oss :D hade henne på prov i 1 månad och den 25 februari blev hon MIN !

hon åkte tillbaka till laholm den 7 maj 2011 för att föla (inte vårt föl).

den 9 juli ringde dom och sa att fölet kommer komma när som helst, jag och mamma kör rally till laholm, hahha !

fölet hade inte kommit och kom inte på hela kvällen, vi sov där & vid 4 tiden på natten väcker dom oss och säger att det är dags :D (hade en fölkamera) vi går ut i stallet och 4:40 den 10 juli födds världens finaste föl !

jag och mamma har aldrig varit med om en fölning tidigare + att det är vår egen häst gör det ju ännu specielare ! det var underbar känsla, jag lovar.

 


fick tillbaka henne den 7 december 2011 och nu kommer hon stanna hos oss föralltid (y)

               


älskar henne till max ! <3

/ sanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanne & therese - 13 maj 2012 11:44


var tvungen att kolla statistiken på denna blogg om det fortfarande är ngn som kollar här & ja det var det, ni behöver inte slösa tid med att titta på denna bloggen. den är stängd, den finns bara för det är kul att kolla tillbaka på minnen och sånt s...

Av sanne & therese - 29 april 2012 23:27


lisa håller på att fixa ny blogg till mig ! :D   tack lisa, älskar dig ! <33   www.sanneseegers.blogg.se   den är inte klar, håller på att fixa, tycker ändå ni kan checka :D:D     / sannnnnnne ! ...

Av sanne & therese - 29 april 2012 16:16

pallar inte ha denna bloggen med sanne mer! pga lite olika andledningar ...     KOMMER GÅ TILLBAKA TILL MIN EGNA BLOGG SOM JAG SAKNAT EN MASSA! http://crazies.blogg.se/     bye! /therese ...

Av sanne & therese - 29 april 2012 16:01


nu är lisa påväg hit, vi ska grilla & liet sånt ;) mysigt !   sen, therese har inte bloggat på 1 vecka, vet inte om jag börjar blogga på mig gammla blogg eller hur jag ska göra, pallar inte att vi skulle ha en blogg TILLSAMMANS men det är jag s...

Av sanne & therese - 28 april 2012 22:07


taggar pay and jump imorgon :D 70 cm.   älskar dig <3   / sanne ...

Presentation


hej, vi är två tjejer på 14 år som älskar våra djur, och framför allt våra hästar ! denna blogg kommer mest handla om hästarna, men även lite om vårt liv utanför stallet :D
hope you like it

/ sanne & therese

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards